Settle down & travelling again - Reisverslag uit Anglesea, Australië van Evi Creemers - WaarBenJij.nu Settle down & travelling again - Reisverslag uit Anglesea, Australië van Evi Creemers - WaarBenJij.nu

Settle down & travelling again

Blijf op de hoogte en volg Evi

20 December 2015 | Australië, Anglesea

G'day,

Alweer een heeele tijd geleden. Heb heel veel gedaan en gezien in de tussentijd, dus ik denk dat er een groot verhaal aankomt deze keer. Vanuit Brisbane ben ik samen met Hanneke naar surfers paradise gegaan. Een stad met veel wolkenkrabbers aan het strand, erg mooi! Hier was 'schoolies' aan de gang. Dit is een feest van ongeveer een week voor mensen die klaar zijn met school. 'S avonds zijn Hanneke en ik door de drukke straat gaan lopen en we zijn ergens in het midden gaan zitten. 1,5 uur konden we alleen maar lachen om de dronken studenten die om ons heen raar stonden te dansen of gewoon dronken stonden te zijn. Als nuchtere ertussen was dat best grappig. De volgende dag gingen we door naar byron bay. We gingen voor geluk, want de meeste hostels zaten vol. Gelukkig was er nog een kamer voor 6 personen vrij. Byron bay was heel mooi en relaxt. Een typisch surfers plaatsje met hele gezellige strandtentjes. Een middag zijn we gaan kanoën op zee. De bedoeling was dat we dolfijnen en schildpadden zouden zien. Helaas hebben we niets gezien. Dat vond ik niet eens heel erg, want het kanoën op zee zelf vond ik echt al heel gaaf. Ook had deze organisatie een goede regel: wanneer je niets was tegengekomen tijdens het kanoën, mocht je gratis een keer terug komen. Ideaal toch? In byron bay nam ik afscheid van Hanneke. Daarna heb ik de bus naar Raymond terrace gepakt. Daar kwam Herman Verdeuzeldonk mij ophalen. Zelf woont hij in Nelson Bay. Ik snap heeel goed waarom hij geëmigreerd is naar Australië. Prachtige omgeving en de mensen zijn super relaxed. Hier ben ik 2 dagen geweest en ik heb 2 gezellige dagen gehad! Daarna was het tijd om 18 uur in de bus te zitten: opweg naar Melbourne. Daar kwam familie mij ophalen. Gek genoeg vlogen die uren om (gelukkig maar). Het was super leuk om Indiana (achternichtje) en Paul (vader Indiana) na 6 jaar weer te zien. Hun hebben echt zo'n mooi huis. En ik heb gewoon een eigen kamer. Dat was wennen na 2 maanden met minstens 4 mensen op een kamer te hebben gelegen. Wat een rust haha. De hele week heb ik Ocean Grove en de omgeving verkend met Indi. Het was fijn om gewoon weer ergens te settelen. Na een week ging ik m'n leukste kerstcadeau ooit ophalen van het vliegveld; Ramon komt op vakantie. Echt leuk! Van te voren hadden we al plan gemaakt van wat we gingen doen. Op woensdag 9 december begon onze reis. We gingen onze campervan ophalen in Melbourne. Vanuit Melbourne reden we naar Adelaide toe. De dag erna hadden we onze Kangaroo Island Tour. Echt een super super mooi eiland! Gek genoeg kun je in een dag zoveel zien. Daarna vlogen we naar Alice Springs (redcentre/the outback). Gloeiend heet en geen zuchtje wind. Maargoed daar waren we op voorbereid, we zaten namelijk midden in een (rode) woestijn. Alice springs en Uluru (Ayers Rock)is het oorspronkelijke leefgebied van de aboriginals. Die liepen er dan ook erg veel rond. Ze hebben een heel apart uiterlijk en volgens mij douchen ze nooit (je rook ze namelijk erg goed). We hadden daar onze Tour naar Uluru (Ayers Rock). Het verbaasd me elke keer weer hoe mooi het hier is. En elke keer als ik denk dat het niet mooier kan, word dat toch weer overtroffen. Want de outback was echt zo ontzettend geweldig gaaf. En dan overdrijf ik niet. We zijn 4 dagen daar geweest en daarna zijn we teruggevlogen naar Adelaide. Vanaf toen begon ons campingleven. Elke avond met onze campervan naar een random camping rijden. Tot nu toe hebben we elke keer een mooie camping en schone camping gehad. Vanaf woensdag zijn we begonnen met de great Ocean road. En zoals ik net al zei, wanneer ik dacht dat het niet meer mooier kon, was dat toch weer mogelijk. Woensdag gaan we onze campervan inleveren en dan gaan we terug naar Ocean Grove, naar Indiana. Ongeveer na Kerstmis gaat Ramon naar huis en dan gaat mijn werkleventje weer beginnen. Ben heel benieuwd wat er komen gaat, maar dat zien we vanzelf wel. Tot de volgende keer!!

Lieve groetjes,
Evi

P.S. Sorry voor spelfouten/autocorrectie. Ik typ dit op m'n telefoon en kijk het simpelweg alleen globaal na ✌

  • 20 December 2015 - 13:36

    Hilde:

    Wat super gaaf allemaal, mooie foto's , wie zou daar net willen zijn.
    Geniet maar lekker van je dagen met Ramon, fijne kerst!
    Gr Hilde

  • 20 December 2015 - 16:51

    Leny:

    Zo Evi, alweer een heel avontuur achter de rug.
    Als je nog maar kunt aarden als je terugkomt in Neerkant.
    Je hebt er al zoveel gezien, ik denk dat het hier dan maar saai is.

    Wij hopen dat je nog een hele mooie tijd beleefd in Australië.
    Doe de familie allemaal de groeten van ons.

    Groetjes Leo en leny

  • 20 December 2015 - 18:28

    Rieka :

    Hallo Evi en Ramon,
    Voor de eerste keer jouw verslagje gelezen. Telkens vergat ik te vragen of jij dat zou doen. Maar vandaag heeft jouw moeder het adres doorgegeven. Dus nu ga ik je op de computer volgen.
    groeten, Rieka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Anglesea

Australië

Volg hier mijn reisverhalen over Australië!

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2016

Last story, I'm going home

20 December 2015

Settle down & travelling again

22 November 2015

Good, better, best

04 November 2015

Say goodbye, Say hello

25 Oktober 2015

First story
Evi

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier mijn reisverhalen volgen!

Actief sinds 06 Okt. 2015
Verslag gelezen: 673
Totaal aantal bezoekers 6939

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2015 - 28 Februari 2015

Australië

Landen bezocht: