Say goodbye, Say hello - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Evi Creemers - WaarBenJij.nu Say goodbye, Say hello - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Evi Creemers - WaarBenJij.nu

Say goodbye, Say hello

Blijf op de hoogte en volg Evi

04 November 2015 | Australië, Airlie Beach

Helloo!

Ik ben inmiddels alweer 2 weken weg van huis. Het lijken wel 2 maanden (positief gezien hoor). Puur omdat ik op een dag zoveel zie en meemaak. Vorige week dinsdag (27 oktober) vloog ik met een groepje van australian backpackers naar Cairns. Op weg naar heeel goed weer. De dag erna hebben we de hele dag aan de lagoon gelegen. Dit is een aangelegd strandje wat je heel veel tegenkomt in Australië, omdat je vaak niet in de zee mag zwemmen vanwege haaien bijvoorbeeld. Donderdag heb ik geskydived, echt zooo gaaf! Ben vanaf ongeveer 4,5 km uit de lucht gesprongen, dat was echt heel vet (ook wel een beetje eng haha). Vrijdags gingen we snorkelen in de Great barrier reef. Heel mooi wat je daar allemaal voor gekke vissen tegenkomt. Zelfs haaien, alleen zijn die totaal niet geïnteresseerd in je. 'S avonds weer een goeie maaltijd gekookt met Iris en Hanneke. Het is fijn dat je de kosten van het eten met elkaar kunt delen, het is hier namelijk niet bepaald goedkoop. Zaterdag en zondag hadden we met een deel van het groepje een Tour gevoelt. We gingen naar een heel ander deel van Australië: het tropisch regenwoud. Cape tribulation ligt nog boven Cairns. De hele Tour was een grote verrassing, want eigenlijk wist niemand wat we gingen doen (hele goeie voorbereiding). We hadden een wandeltocht door het regenwoud en verder hadden we de dag vrij. Ik ben met Iris gaan survivelen door het regenwoud, heel gaaf! 'S avonds hebben we met z'n allen bij het kampvuur gezeten. In die 2 dagen dat ik daar was, had ik nergens bereik of WiFi. Dat was echt heerlijk en rustig. Ik besefte me maar al te goed dat ik veelste veel met m'n telefoon bezig ben (dan heb ik het nog redelijk zacht uitgedrukt denk ik). Zondag ging onze Tour verder en hebben we zelfs krokodillen gespot. Jezus wat zijn die beesten groot (en eng). Zondagavond was tegelijkertijd ook de laatste avond met de groep, dus we zijn gezellig opstap geweest als afsluiting. Maandag ging ik voor het eerst alleen verder. Op naar Airlie beach. Hiervoor moest ik wel de hele dag in de bus zitten. Het onduidelijke aan reizen is dat je niet weet waar je terecht komt. Je boekt een hostel, maar je weet bij god niet wie er al in jou kamer zit. Dit is ook wel weer leuk. Ik zit nu bij 2 meiden uit Engeland en die zijn heel aardig. Gisteren ben ik naar de whitsunday islands geweest. Ik heb nog nooit zoiets moois gezien!! Echt ongelofelijk. Nu lijkt het of alles hier geweldig en mooi is en dat is het eigenlijk ook. Natuurlijk zijn er ook moeilijke momentjes af en toe, maar dat hoort erbij denk ik. Heel veel foto's maak ik met m'n gopro en omdat ik geen laptop bij me heb komen die allemaal later een keer! Vanavond ga ik met de nachtbus naar rainbowbeach. Dus over een tijdje komt er weer een nieuw verhaal!

Liefs en groetjes,
Evi

  • 04 November 2015 - 07:12

    Rob:

    Het vergaat je prima daar zo te lezen. Je beleving van die eerste dagen is erg herkenbaar. Blijf elk moment genieten, als ik die verhalen over haaien en krokodillen hoor moet dat wel lukken;)

  • 04 November 2015 - 16:58

    Monique Adriaans:

    Hoi lieve Evi,


    Weer genoten van je verslag!
    En wat een prachtige foto's.., vooral die van de Whitesunday Islands.
    Op de International School Eindhoven, waar ik nu werk (Super),
    toeval of niet, spreek ik de hele dag Engels tegen de buitenlands kinderen,
    en teachers.
    De dochter van mijn collega gaat Juli 2016, voor 3 maanden naar Australië.
    Zo te horen van jou, moet ze dat zeker doen!!
    Verheug me alweer, op je volgende verslag.
    Hier is het Indian Summer, met rond de 18 tot 20 Graden, dus ook genieten.

    Groeten.
    Moniquexx

  • 04 November 2015 - 18:56

    Hilde:

    He Evi,

    Wat leuk weer je verslagje, leuke foto's, ik had er al een aantal van jullie mam gezien, maar dat had je natuurlijk wel verwacht.
    Super leuk al die dingen die je al gedaan hebt. Nu alleen verder, maar veel zul je niet alleen zijn, allemaal nieuwe uitdagingen.super veel plezier down under. Ik kijk weer uit naar het volgende verhaal. Maar van jullie mam horen we ook wel het een en ander x Hilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Australië

Volg hier mijn reisverhalen over Australië!

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2016

Last story, I'm going home

20 December 2015

Settle down & travelling again

22 November 2015

Good, better, best

04 November 2015

Say goodbye, Say hello

25 Oktober 2015

First story
Evi

Welkom op mijn profiel. Je kunt hier mijn reisverhalen volgen!

Actief sinds 06 Okt. 2015
Verslag gelezen: 692
Totaal aantal bezoekers 6940

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2015 - 28 Februari 2015

Australië

Landen bezocht: